mandag den 4. november 2013

Min første scrapbog

Som overskriften siger, så kastede jeg mig i dag ud i at lave min første scrapbog. Det var hårdt og tog lang tid. Jeg startede kl 13 og var færdig kl 21.30. Det er en scrapbog over alle de rotter, vi har haft gennem de sidste fem år. Vi mistede jo vores sidste to rotter i fredags, og derved er en fem års lang æra slut, så jeg vil gerne mindes dem på denne måde.

Jeg valgte at dele bogen op i pigerne først og drengene til sidst. Både piger og drenge er listet i alfabetisk orden. Pigerne fik deres navne på lyserødt pap, en lille notits om dem på grønt pap og tre hjerter i mønstret brunt papir. Drengene fik deres navne på lyseblåt pap, en lille notits om dem på gult pap og tre hjerter i mønstret blåt papir. Jeg havde to ark pap, hvor det ene forstillede hindbær, og det andet forstillede regndråber på græs, og jeg klippede disse ark op til 1 cm brede strimler, som jeg limede ud i kanten på siderne - hindbær på de venstre sider, græs på de højre sider.

Så nu kommer der billedspam af alle siderne.

Sådan ser bogen ud udenpå. Købt i går i Netto til 40 kr. Kunne fås i både sort og blå. (Hvis nogen skal skynde sig op og købe en selv i denne uge, hvor de har dem.)




















Og så alle siderne i en lang køre.
































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































Ja, det blev til mange sider, men vi nåede også at have 37 rotter på de fem år. Jeg er ikke færdig med at holde rotter, men lige nu tager jeg en pause fra dem. Det er hårdt at sige farvel, og det er ofte en aflivning hos dyrlægen pga f.eks. knuder i stedet for, at de før af alderdom, og det er virkelig hårdt for sjælen altid at skulle tage den tunge beslutning, så derfor tager vi lige en pause lige nu. Engang i fremtiden skal jeg dog igen have rotter.

Jeg ved godt, det ikke er jordens kønneste scrapbog, men jeg har som sagt aldrig prøvet at lave sådan en før.

Husk min GIVE AWAY som kører indtil på søndag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar